05-09-2010 11:09
Pagina's: 1   Omlaag
Print
Auteur Topic: Minder verbruiken door 3 simpele groefjes in je cilinderkop...  (gelezen 618 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Charel
Administrator
Master Poster

Geslacht: Man
Leeftijd: 35

She's a Little Blue Bitch

« Gepost op: 16-05-2010 09:05 »

...per cilinder
http://video.canvas.be/india-voor-beginners-afl-7-groovy
Ik heb hier nog een blokje staan. Misschien eens proberen toch....
« Laatste verandering: 16-05-2010 09:05 door Charel » Gelogd

Koekedozeke
Peter H
Shogun, lord of samurai...
Administrator
Master Poster

Leeftijd: 43

Huirtuit, centrum kempen in het frut & bierland

« Antwoord #1 Gepost op: 16-05-2010 16:05 »

Wie weet....

Weazel
Master Poster

Leeftijd: 22

« Antwoord #2 Gepost op: 16-05-2010 20:05 »

Geloof ik niet veel van....
Kzie de theorie nier goed in waarom 3 groefjes een motor zouden kunnen verbeteren/zuiniger maken?
Door die groefjes verlies je al compressie...

Suzuki SJ413  LWB  +  Project in opbouw
Ell
Forum Addict

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 21
Locatie: Rijkevorsel, Vorselaar, Booischot... Ge kiest maar!

Being Ell

« Antwoord #3 Gepost op: 16-05-2010 20:05 »

dus minder verbruik  LOL

....Ell....
Weazel
Master Poster

Leeftijd: 22

« Antwoord #4 Gepost op: 16-05-2010 20:05 »

dus minder verbruik  LOL

da wetek zo ni, minder power in ieder geval wel Big Grin

Suzuki SJ413  LWB  +  Project in opbouw
apex4x4
Master Poster

Leeftijd: 45

zuki drivers do it in the mud ((-;

« Antwoord #5 Gepost op: 17-05-2010 20:05 »

Kzie de theorie nier goed in waarom 3 groefjes een motor zouden kunnen verbeteren/zuiniger maken?
Hoezo verlies je compressie Confused 2 als je die groefjes in de zuigerwand zou maken wel maar dat hebben ze niet gedaan, door de groefjes krijg je hoogstens een iets groter verbrandings vollume, de verbrandings kamer word eigenlijk een klein beetje groter, maar dat is niet merkbaar.

Die groefjes zouden best wel eens kunnen werken, hier is de theorie, als je bijvoorbeeld een inlaat spruitstuk gaat tunen door de inlaat kanalen te polijsten zal de motor naderhand voor geen meter meer lopen, om dit weer op te lossen worden er na het polijsten aan de binnenkant van de gepolijste inlaatkanalen kleine gaatjes (halve mm diep) gemaakt met en boortje, of kleine groefjes gemaakt, zodat er een werveling ondstaat van de inlaat gassen, deze werveling is nodig om zuurstof met benzine goed te vermengen, dit is ook de reden waarom een inlaat kanaal van het spruitstuk juist orgineel ruw is, dit zorgt voor die juiste werveling.

De groefjes die ze nu in de cilinderkop gemaakt worden zorgen nu waarschijnlijk ook voor een ander soort werveling van de verbrandings gassen, je krijgt hierdoor een heel andere soort verbranding.
De theorie van de groefjes is dus helemaal zo gek nog niet, heb op internet gezocht naar mensen die dit hebben uitgeprobeerd en het schijnt dus echt wel te werken, het resultaat was dat ze meer vermogen hadden gekregen tijdens lagere toeren, het rare van alles was dat ze het ondstekings tijdstip zelfs heel ver konden verdraaien zonder dat de motor ging pingelen, dit wil dus zeggen dat je een heel ander soort verbranding hebt gekregen, eigenlijk dus een heel stuk beter, na een jaar hadden ze de kop er weer vanaf gehaald om te kijken hoe de binnenkant er uit zou zien en de verbrandings kamer (zuigeren klep) zagen er heel mooi schoon gerbrand uit inplaats van dikke kool aanslag.

Ik hoop dat ik de theorie een beetje goed heb uitgelegd Big Grin

« Laatste verandering: 17-05-2010 20:05 door apex4x4 » Gelogd

Peter H
Administrator
Master Poster

« Antwoord #6 Gepost op: 17-05-2010 21:05 »

Klinkt aannemelijk. Wie wil er proefkonijn zijn???

Charel
Administrator
Master Poster

Leeftijd: 35

She's a Little Blue Bitch

« Antwoord #7 Gepost op: 17-05-2010 23:05 »

Wie wil er proefkonijn zijn???
Ik ga da wel eens uitproberen denk ik...

Koekedozeke
apex4x4
Master Poster

« Antwoord #8 Gepost op: 18-05-2010 18:05 »

Een jongen op het werk heeft het filmpje ook gezien en we willen dit nu gaan uitproberen op zijn oude opel motor, voor dat we er aan gaan beginnen gaan we eerst nog even het internet af struinen naar iets meer info en dan pas beginnen, laat wel weten of het gelukt is en wat de motor naderhand doet met die groefjes.

Peter H
Administrator
Master Poster

« Antwoord #9 Gepost op: 18-05-2010 19:05 »

Ik ben heel benieuwd!!!

Dreiky
Forum Addict

« Antwoord #10 Gepost op: 18-05-2010 19:05 »

Ik zou ook wel wat extra Pony'kes willen, maar zie zoiets niet direct gebeuren zolang de motor in orde is.
zukimog
Rookie
**

Leeftijd: 34

« Antwoord #11 Gepost op: 19-05-2010 20:05 »

Hoezo verlies je compressie Confused 2 als je die groefjes in de zuigerwand zou maken wel maar dat hebben ze niet gedaan, door de groefjes krijg je hoogstens een iets groter verbrandings vollume, de verbrandings kamer word eigenlijk een klein beetje groter, maar dat is niet merkbaar.

Die groefjes zouden best wel eens kunnen werken, hier is de theorie, als je bijvoorbeeld een inlaat spruitstuk gaat tunen door de inlaat kanalen te polijsten zal de motor naderhand voor geen meter meer lopen, om dit weer op te lossen worden er na het polijsten aan de binnenkant van de gepolijste inlaatkanalen kleine gaatjes (halve mm diep) gemaakt met en boortje, of kleine groefjes gemaakt, zodat er een werveling ondstaat van de inlaat gassen, deze werveling is nodig om zuurstof met benzine goed te vermengen, dit is ook de reden waarom een inlaat kanaal van het spruitstuk juist orgineel ruw is, dit zorgt voor die juiste werveling.

De groefjes die ze nu in de cilinderkop gemaakt worden zorgen nu waarschijnlijk ook voor een ander soort werveling van de verbrandings gassen, je krijgt hierdoor een heel andere soort verbranding.
De theorie van de groefjes is dus helemaal zo gek nog niet, heb op internet gezocht naar mensen die dit hebben uitgeprobeerd en het schijnt dus echt wel te werken, het resultaat was dat ze meer vermogen hadden gekregen tijdens lagere toeren, het rare van alles was dat ze het ondstekings tijdstip zelfs heel ver konden verdraaien zonder dat de motor ging pingelen, dit wil dus zeggen dat je een heel ander soort verbranding hebt gekregen, eigenlijk dus een heel stuk beter, na een jaar hadden ze de kop er weer vanaf gehaald om te kijken hoe de binnenkant er uit zou zien en de verbrandings kamer (zuigeren klep) zagen er heel mooi schoon gerbrand uit inplaats van dikke kool aanslag.

Ik hoop dat ik de theorie een beetje goed heb uitgelegd Big Grin

ge verliest inderdaad compress omdat u verbrandingskamer groter word. Ruzie uwe slag van uwe piston blijft het zelfde.dus slechtere verbranding.
gaat gij maar groefkes vijlen ik denk da het hard ga tegensteken. Evil

kurt
Forum Amateur

Leeftijd: 31

gaat niet bestaat niet!

« Antwoord #12 Gepost op: 20-05-2010 01:05 »

dat zijn zo van die dingen...
als die paar groefkes het gaan maken...
apex4x4
Master Poster

« Antwoord #13 Gepost op: 20-05-2010 19:05 »

ge verliest inderdaad compress omdat u verbrandingskamer groter word. Ruzie uwe slag van uwe piston blijft het zelfde.dus slechtere verbranding.
gaat gij maar groefkes vijlen ik denk da het hard ga tegensteken. Evil
Ach die motor is toch niet van mij waar we dat mee uit gaan proberen, en daarom is da best leuk om uit te proberen LOL LOL LOL

Pagina's: 1   Omhoog
Print
Ga naar:  

Pagina opgebouwd in 0.23 seconden met 18 queries.