Geloof ik niet veel van....
Kzie de theorie nier goed in waarom 3 groefjes een motor zouden kunnen verbeteren/zuiniger maken?
Door die groefjes verlies je al compressie...
Hoezo verlies je compressie

als je die groefjes in de zuigerwand zou maken wel maar dat hebben ze niet gedaan, door de groefjes krijg je hoogstens een iets groter verbrandings vollume, de verbrandings kamer word eigenlijk een klein beetje groter, maar dat is niet merkbaar.
Die groefjes zouden best wel eens kunnen werken, hier is de theorie, als je bijvoorbeeld een inlaat spruitstuk gaat tunen door de inlaat kanalen te polijsten zal de motor naderhand voor geen meter meer lopen, om dit weer op te lossen worden er na het polijsten aan de binnenkant van de gepolijste inlaatkanalen kleine gaatjes (halve mm diep) gemaakt met en boortje, of kleine groefjes gemaakt, zodat er een werveling ondstaat van de inlaat gassen, deze werveling is nodig om zuurstof met benzine goed te vermengen, dit is ook de reden waarom een inlaat kanaal van het spruitstuk juist orgineel ruw is, dit zorgt voor die juiste werveling.
De groefjes die ze nu in de cilinderkop gemaakt worden zorgen nu waarschijnlijk ook voor een ander soort werveling van de verbrandings gassen, je krijgt hierdoor een heel andere soort verbranding.
De theorie van de groefjes is dus helemaal zo gek nog niet, heb op internet gezocht naar mensen die dit hebben uitgeprobeerd en het schijnt dus echt wel te werken, het resultaat was dat ze meer vermogen hadden gekregen tijdens lagere toeren, het rare van alles was dat ze het ondstekings tijdstip zelfs heel ver konden verdraaien zonder dat de motor ging pingelen, dit wil dus zeggen dat je een heel ander soort verbranding hebt gekregen, eigenlijk dus een heel stuk beter, na een jaar hadden ze de kop er weer vanaf gehaald om te kijken hoe de binnenkant er uit zou zien en de verbrandings kamer (zuigeren klep) zagen er heel mooi schoon gerbrand uit inplaats van dikke kool aanslag.
Ik hoop dat ik de theorie een beetje goed heb uitgelegd